Wednesday, December 28, 2005

Sarbatori

Kerala e plina de temple, moschei si biserici, am vazut chiar si o sinagoga. Crestinismul a venit acolo in mai multe valuri, prima oara cu apostolul Toma acum 2000 de ani, apoi cu sirienii, apoi cu portughezii, si de fiecare data a evoluat catre altceva. Asa incit fiecare comunitate are practicile ei, bisericile ei si sarbatorile ei. Un sofer de risca ne spunea ca asta e locul unde oamenii nu s-au luptat niciodata din motive religioase.


Am ajuns in Cochin pe 26 decembrie, la exact un an de la Tsunami. Seara, intorcindu-ne de la plaja si trecind prin mai multe orase si sate, am gasit luminari la intrare in fiecare curte\casa si slujbe in toate bisericile si templele de pe drum. Intr-o piata mare plina de luminari, am intrebat pe cineva ce se intimpla, ptr ca nu intelegeam cum se poate ca toate religiile sa arbatoreasca in aceeasi zi cite ceva atit de important cit sa participe toata lumea si sa lumineze toata insula. Uimitor, am aflat ca comemorau acelasi lucru. Oamenilor le e frica, au vazut si ei un val, dar mai mic, si spun ca au avut noroc, deoarece toata Kerala e strabatuta de canale, iar apa s-a scurs pe canale.

Pozele de aici sint de la un festival al unui templu, care tine 5 zile, si in care aceeasi procesiune e reluata de mai multe ori, ziua si noaptea. Daca planuiti sa veniti vreodata in Kerala, veniti in ianuarie, ptr ca au un alt festival, al celor 100 de elefanti, si o sa aveti ce vedea. (Un stapin de elefant imi spunea chiar ca el nu isi scoate elefantul - au si elefantii astia diverse grade de sacralitate - decit la festivalul din ianuarie:)) )

2 Comments:

Blogger Bogdan Dinca said...

frumos. ce sa mai zic? te invidiez si eu pentru ce ai vazut acolo si te asteptam sa ne povestesti si live :)

4:19 AM  
Blogger Unknown said...

Ceau! Imi place ft mult blogul tau si as avea o intrebare. Noi, acum la scoala, trebuie sa facem o prezentare de powerpoint despre India, si as avea nevoie de informatii despre logodna, nunta la ei. M-as bucura daca m-ai ajuta, ar fi ft interesant parerea unei romance. :) Mersi

8:10 AM  

Post a Comment

<< Home